Mi a TSMT?

Tervezett Szenzo-Motoros Tréning olyan mozgásterápia, amely az idegrendszerre gyakorolt hatása révén újraszervezi, újrahuzalozza a neurológiai alapokat.

Leggyakoribb tünetek, amiben a TSMT terápia segíthet:

  • Viselkedés problémák: önbizalomhiány, szorongás, félénkség, dührohamok, társas helyezetek elfogadása, társakkal való együttműködés, kontrollfunkciók gyengesége
  • Mozgásfejlődései bizonytalanságok, elakadások, ügyetlen mozgáskivitelezés
  • Egyensúlyproblémák
  • Iskolaérettségi probléma
  • Figyelmetlenség, koncentráció problémája: rövidtávú memória, rövidtávú munkamemória, egyidejű többcsatornás figyelem hiánya, feladatok sorrendjének megjegyezése, önálló munkavégzés
  • Tanulási alapú zavarok, tanulási veszélyezettség (diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia)
  • Téri tájékozódás nehezítettsége
  • Enyhe hiperaktivitás
  • Jobb-bal oldal megkülönböztetésének a hiánya
  • Szenzoros feldolgozási zavarok (SPD)
  • Beszédfejlődés zavara, megkésett beszédfejlődés (nem mondókázik, nem beszél), beszédhibák
  • Iskolaérettségi problémák
  • Grafomotorikai éretlenség (nem rajzol, nem szeret színezni)

A terápiát megelőző vizsgálat:

Longitudinális komplex vizsgálat (LongiKid©) 3 hónapos kortól -11 éves korig.

A LongiKid© egy neuro-szenzomotoros diagnosztikai eljárás, amely alkalmas a gyermek mozgásos és kognitív (értelmi), figyelmi fejlődésprofiljának megfigyelésére. A vizsgálat eredménye határozza meg, hogy egyéni vagy csoportos terápia javasolt a gyermek számára.

A TSMT II. terápia során a következő területeket fejlesztjük (3 éves kortól 11 éves korig):

Nagymozgások: mozgáskoordináció, beállító- és egyensúlyi reakciók, reflexgátlás, bilaterális és alternáló mozgáskoordináció posztúra beállítás, motoros mintamásolás, szinkronfunkciók, függetlenítés, motoros szerialitás, statikus egyensúly

Szociális készség: szabálytudat,feladattudat, szocializáció, kommunikációs készségek, önállóság

Kognitív terület: testvázlat, térbeli tájékozódás, memória, észlelés

Kinek ajánljuk a csoportos TSMT II. Terápiát?

A csoportos terápiát azoknak a gyerekeknek javasoljuk, akik a Longitudinális Komplex Vizsgálat során az idegrendszer érettség és a mozgás érettség területén elérik az 50-75%-os szintet, a kognitív terület figyelmi részén 75% alatt van a teljesítményük. Kiemelten fontos, hogy a csoportos terápiában, csak azok a gyerekek vehetnek részt, akik együttműködőek, szabálykövetőek, terhelhetőek, képesek 4-5 fős csoportban önállóan, vagy kis segítségadással dolgozni.

A csoportos terápia jellegzetességei

Tornatermi körülmények között zajlik, több száz feladatból válogatjuk össze a tréningek feladatait, változatos eszközökkel (trambulin, labda, tornapad, kötél, zsámoly, tornaszőnyeg, gördeszka, koordinációs létra, tojásfotel, billenőlap, bordásfal, karika) berendezett terem várja a gyerekeket.

A terápia hetente 2×45 percig, novembertől június közepéig tart. A tréningek kéthetente nehezednek, az edzéselmélet szabályait figyelembe véve a fokozatosság elvét követjük.

A kontrollvizsgálat a csoportos terápia esetén, év végén javasolt, ennek eredménye határozza meg, hogy a gyermek részére javasolt-e a továbbiakban a haladó terápia vagy más fejlesztéssel pl. sporttal kiválthatóak-e a TSMT alkalmak.

Iskolaelőkészítő foglalkozásainkon a következő területeket fejlesztjük:

  • Motoros terület: grafomotorika, finommotorika, szem-kéz koordináció, testközépvonal keresztezés, ritmusérzék.
  • Kognitív terület: memória, figyelem, többcsatornás figyelem, testvázlat, térbeli tájékozódás, észlelés, információ feldolgozása
  • Nyelvi terület: szókincs, mondatalkotás, ellentétek, auditív észlelés.
  • Szociális terület: belső motiváció, feladattudat, önállóság, szabálytudat, szociális érzékenység, empátia.
  • Pszichés terület: önfegyelem, monotónia tűrés, kontroll funkciók, kudarctűrés, önbizalom.

INDULÓ CSOPORTOK

CsoportokAlkalomHétfőSzerdaCsütörtökLétszám
1.heti 213:15 – 14:0013:15 – 14:004-5 fő
2.heti 216:45 – 17:3016:45 – 17:304-5 fő
3.heti 214:15 – 15:0014:15 – 15:004-5 fő
4.heti 215:15 – 16:0015:15 – 16:004-5 fő

Bojté Ágnes

HÁZIRENDÜNK

ÁRAINK